Wat zijn de voordelen die uw bedrijf of merk moet nastreven bij influencer marketing? Waarom zou uw bedrijf of merk samenwerken met influencers? Welke meerwaarde bieden influencers (bloggers, vloggers,…) voor bedrijven en merken?
Waarom samenwerkingen met influencers?
1. Contentcreatie
Bloggers creëren content. Bloggers schrijven niet alleen authentieke teksten, ze zorgen ook voor kwalitatieve foto’s of video’s. Deze content kan worden verspreid op de blog van blogger, hun sociale media maar kan ook gebruikt worden op de eigen website en sociale media kanalen. De contentcreatie op hun blog kan ook prima zijn voor de optimalisaties van uw website in de zoekmachines (SEO, linkbuilding).
2. Specifieke doelgroep activeren
Door doordacht influencers te kiezen, kunt u specifieke doelgroepen bereiken en activeren. Influencers moeten uw bedrijf, uw merk of uw boodschap uitstralen in beeld en woord. Inspirerende influencers zetten hun volgers aan tot het ontdekken en kopen van nieuwe merken.
3. Bereik vergroten
Door met de juiste influencers samen te werken, verhoogt u uw naamsbekendheid en uw visibiliteit. Campagnes, contentverspreiding, give-away wedstrijden, productreviews, unieke acties, gastblogs,… zorgen voor een verhoging van uw bereik.
4. Nieuwe inzichten ontdekken
Goede influencers kunnen creatief uit te hoek komen en kunnen u nieuwe invalshoeken geven over uw bedrijf, merk of branding. U zult versteld staan als u hen vraagt hoe zij uw bedrijf of merk percipiëren. Durf out of the box denken bij samenwerkingen.
5. Inspirerende storytelling
Gedreven influencers kennen bewust of onbewust de kneepjes van het vak: storytelling. Een verhaal online kunnen neerschrijven is een talent. Sterke influencers brengen een verhaal waar anderen zich aan kunnen spiegelen.
Ik adviseer en ondersteun uw bedrijf graag verder op vlak van influencer marketing. Strategie, selectie, uitwerking, ROI en trends.