B2B marketing en leadgeneratie ondergaan grote veranderingen. B2B marketeers staan dan ook onder druk om de investeringen terug te verdienen en resultaten te behalen.
The B2B Technology Marketing Community van LinkedIn ondervroeg meer dan 600 B2B marketeers om nieuwe trends en best practices te ontdekken bij B2B leadgeneratie. Leads zijn mogelijke nieuwe klanten voor een bedrijf en worden ook wel prospects genoemd.
4 trends in B2B leadgeneratie
- Verhogen van de kwaliteit van de leads is de belangrijkste prioriteit voor B2B marketeers. Gevolgd door het verhogen van het volume. Dus kwaliteit boven kwantiteit.
- Het tekort aan resources (mensen, budget of tijd) is het grootste obstakel voor een succesvolle B2B leadgeneratie.
- 58% van de B2B marketeers geeft dat hun budget voor leadgeneratie de komende jaren zal stijgen.
- 45% van de B2B marketeers is nog onzeker over de rol van mobiele marketing in hun strategie voor leadgeneratie.
Meest efficiënte kanalen en tactieken voor B2B leadgeneratie
- Events, conferenties en beurzen
- Bedrijfswebsite
- Search Engine Optimization (SEO)
- E-mail marketing
- Webinars
- Telemarketing
- Search Engine Advertising (SEA, Google ads)
- Public Relations
- Sociale media
- Blog
Meest efficiënte sociale media voor B2B leadgeneratie
- YouTube
- Slideshare
Meest efficiënte call-to-actions voor B2B leadgeneratie
- Whitepaper / ebook downloads
- Contactformulier
- Webinars
- Gratis trials
- Demo’s (1 op 1)
Ik kan uw bedrijf verder ondersteunen met leadgeneratie: strategie, plan, advies en beheer.