TradeTracker is een affiliate netwerk in België. TradeTracker stelt bedrijven in de online marketingwereld in staat het beste resultaat uit performance marketing te halen. De basis van affiliate marketing is een op ‘betaal per performantie’ gebaseerde samenwerking tussen de aangesloten online adverteerders en publishers. TradeTracker brengt deze twee partijen samen en faciliteert met kennis en technologie voor professioneel campagnemanagement en de beste resultaten.
Real Attribution
TradeTracker lanceert Real Attribution. Het motiveert publishers om campagnes extra te promoten op basis van eerlijke beloningen, toegevoegde waarde, transparantie en een hoger rendement. Adverteerders hebben nu de mogelijkheid om meerdere publishers per transactie te belonen. Een wens in de markt die na jaren eindelijk in vervulling gaat.
Met Real Attribution is het mogelijk om alle publishers die bij de customer journey betrokken zijn te belonen. Of ze nu initiator, assist of converter zijn. Vijf attributiemodellen en een custom model geven adverteerders de mogelijkheid om de voor hen belangrijkste elementen naar waarde te belonen en meer nadruk te leggen op branding en inspiratie. Publishers worden beloond op basis van hun toegevoegde waarde in iedere fase van het aankoopproces. Of het nu gaat om blogs, content sites, vergelijkers, kortingscode of cashbacksites.
Adverteerders zoeken continu naar relevante publishers die interessante content creëren. Content publishers die zich met name op de upper-funnel focussen, krijgen in een last-click-model vrijwel nooit een fair share voor hun rol in het conversiepad, waardoor zij vaak fixed fees aanrekenen voor hun promotie. Real Attribution zorgt voor een enorme uplift in promotie bij dit type publishers, met een aanzienlijke omzetstijging als resultaat.
Aan publishers commissie toekennen op basis van toegevoegde waarde is een revolutie in onze branche. Dit verandert de manier waarop affiliatemarketing bedreven wordt en opent deuren voor de meerderheid van de publishers waar nu niet naar wordt omgekeken. Het belangrijkste kenmerk van Real Attribution is dat het commissiemodel aan te passen is aan de specifieke campagnedoelstellingen van een adverteerder, waarbij display en eigen kanalen ook kunnen worden opgenomen
Paul van Doorn, CEO van TradeTracker.com
Alle mediabestedingen op basis van performance
Real Attribution gaat veel verder dan alleen het affiliatekanaal. Door het opnemen van owned media, impressies, retargeting en SEA als valide touchpoints, wordt online advertising in totaliteit performance based. Mediahuizen en traditionele publishers kunnen hiervan profiteren. Zij streven naar een zo hoog mogelijk resultaat per bezoeker, maar hun eCPM staat continu onder druk. Real Attribution maakt het mogelijk om impressies of post-view campagnes te integreren. Zo krijgen publishers een fair share voor hun bijdrage aan een transactie. Dit opent deuren voor een hernieuwde samenwerking met de grootste publishers die, tot nog toe, alleen op basis van CPM, CPC of fixed fee commissies werkten.