Hubspot lanceerde zijn jaarlijkse rapport: The State of Inbound. Het rapport geeft inzichten weer op vlak van marketingstrategie en inbound marketing. Hubspot ondervroeg hiervoor meer dan 6200 managers uit 99 verschillende landen.
Enkele resultaten uit The State of Inbound 2018:
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen op vlak van marketing voor uw bedrijf?
- Genereren van trafiek en leads
- Aantonen van de ROI van de marketingactiviteiten
- Genoeg budget verkrijgen
- Beheren van de website
- Identificeren van de juiste technologieën volgens de behoeften
Wat zijn de belangrijkste topprioriteiten de komende 12 maanden op vlak van marketing voor uw bedrijf?
- Converteren van contacten / leads naar klanten
- Stijgende trafiek naar de website
- Stijgende omzet halen uit bestaande klanten
- Aantonen van de ROI van de marketingactiviteiten
- ‘Sales Enablement
Wat zijn de belangrijkste topprioriteiten de komende 12 maanden op vlak van sales voor uw bedrijf?
- Sluiten van meer deals
- De efficiëntie verbeteren van de sales funnel
- Het verkorten van de lengte van de salescyclus
- Social selling
- Trainen van het sales team
Wat zijn de belangrijkste topprioriteiten op vlak van inbound marketing voor uw bedrijf?
- Groeiende organische aanwezigheid in de zoekmachines (SEO)
- Contentcreatie voor de blog
- Marketing automation
- Verspreiding van de content
- Het creëren van interactieve content
Welke sociale media kanalen gaat u de komende 12 maanden toevoegen aan uw marketing?
- Youtube
- Professional networks (LinkedIn or Xing)
- Facebook video
- Messaging apps (Whatsapp, Facebook Messenger)