Vrijwel alle SEO-tactieken kunnen worden ingedeeld in een van de drie onderdelen
- On-Page SEO
- Off-Page SEO
- Technische SEO
1. On-Page SEO
On-page SEO omvat de tactieken die u gebruikt op uw site die zoekmachines helpen om uw inhoud beter te begrijpen en te rangschikken. Van het maken van geweldige content op uw site, het optimaliseren van title-tags, meta-tags en H-tags tot interne links, beeldoptimalisatie en meer – deze vallen allemaal onder on-page SEO.
- Websiteinhoud
- Title tags
- Metabeschrijvingen
- Headers
- Intern linken
- Afbeeldingoptimalisatie
- …
2. Off-Page SEO
Off-page SEO omvat die tactieken die betrekking hebben op activiteiten die buiten uw eigen website worden uitgevoerd. Linkbuilding wordt vaak beschouwd als de belangrijkste off-pagina tactiek, maar dit omvat ook tactieken zoals content marketing, sociale media, verschijnen op podcasts, testimonials en nog veel meer.
- Linkbuilding
- Branding
- Content marketing
- Sociale media
- Podcasts
- Influencer marketing
- Gastbloggen
- …
3. Technische SEO
Technische SEO heeft betrekking op die dingen die direct invloed hebben op de indexering en het crawlen van uw site door zoekmachines. Sommigen beweren dat dit valt onder on-page SEO. Echter, het is ook algemeen beschouwd als een discipline op zicht: site snelheid optimalisatie, gestructureerde gegevens, canonicalisatie, hreflangs en meer.
- Websitesnelheid
- Structured data
- Canonical tags
- XML Sitemaps
- Hreflangs
- …
Nood aan SEO-ondersteuning?