In-market doelgroeptargeting
Store Sales Measurement
Google zal adverteerders toelaten om transactionele data te importeren in Adwords om zo beter de winkelverkoop en -omzet te meten voor campagnes op Google zoeken en Google shopping. Meting van winkelbezoeken is al beschikbaar voor Shopping-campagnes en campagnes in het zoeknetwerk en het Display Netwerk. En binnenkort is deze techniek ook beschikbaar voor YouTube TrueView-campagnes om u te helpen het effect van videoadvertenties te meten op de bezoeken aan uw winkels.
Unique reach
Uniek bereik is nu beschikbaar in Adwords (en weldra ook binnen DoubleClick). Statistieken voor uniek bereik meten het totale aantal mensen aan wie een advertentie is getoond. Deze statistieken gaan verder dan algemene cookiestatistieken om u te laten zien hoe vaak uw advertentie aan mensen is getoond op verschillende apparaten, met verschillende indelingen en in verschillende netwerken.
Google Attribution
Er is een nieuwe beta van Google Attributions beschikbaar. Een gratis tool om de rol van diverse marketingstrategieën in het klantenaankoopgedrag te onderzoeken. Conversie-attributie is het toekennen van een conversiewaarde aan de verschillende acquisitie kanalen. De waarde immers niet enkel worden toegekend aan de laatste actie of klik. Google Attribution maakt het voor elke marketeer mogelijk het effect van zijn marketing voor meerdere apparaten en kanalen te meten, alles vanuit één plaats.
U connecteert uw accounts (Adwords, Analytics, Doubleclick, andere bronnen), importeert data en kiest uw attributiemodel. Daarna kunt u resultaten makkelijk exporteren naar Google Adwords om uw campagnes te optimaliseren. Google Attribution maakt het eveneens gemakkelijk over te schakelen naar toeschrijving op basis van gegevens. Toeschrijving op basis van gegevens werkt met machine learning om te bepalen hoe veel credit moet worden gegeven aan elke stap in het traject van de klant: van de eerste keer dat een klant met uw merk in aanraking komt via een eerste zoekopdracht tot en met de laatste klik voorafgaand aan de aankoop. Het analyseert de unieke conversiepatronen van uw account, waarbij de klanttrajecten die een conversie opleveren worden vergeleken met de trajecten waarbij dat niet het geval is. Zo krijgt u resultaten die uw bedrijf accuraat weerspiegelen.
Er is ook een betalende versie voor complexe behoeften en grote bedrijven: Attribution 360.
Bron: Google