SEO staat voor Search Engine Optimization. SEO is het geheel aan activiteiten bedoeld om een website hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachines (zoals Google en Bing).
Waarom SEO?
- Hogere posities in de organische zoekresultaten
- Meer websitebezoekers
- Een grotere online visibiliteit
- Meer leads
- …
3 pijlers van SEO
Zoekmachines als Google hebben meer dan 200 factoren om de positie van een bepaalde websitepagina voor een zoekwoord te bepalen. Veel van de factoren kan je toewijzen aan 3 samenhangende pijlers.
1. Techniek
De technische kant van een website moet goed zijn.
Zaken als:
- URL structuur
- Responsive website
- Metagegevens
- Interne linking
- Https
- Duplicate content
- Sitemap
- Programmatie en code
- Websitesnelheid
- Robots.txt
- …
De techniek van een website is de basis van hoe de website functioneert, hoe gebruikers de website ervaren en hoe zoekmachines de website rankt in de zoekresultaten.
2. Content
Het creëren van waardevolle content voor bezoekers is ontzettend belangrijk voor SEO. Krachtige websitepagina in woord en beeld.
- Voor wie schrijven?
- Waarom willen zij dit lezen?
- Wat is er al over geschreven?
- Welke zoekwoorden gebruiken?
- Welke titels gebruiken?
- …
3. Autoriteit (links)
Inkomende links zijn nog steeds een belangrijk aspect binnen SEO. Niet alleen het aantal binnenkomende links, maar vooral de kwaliteit ervan is tegenwoordig een enorm belangrijke factor in de organische zoekresultaten.
Hoe kan ik u helpen met SEO?
Als SEO consultant help ik uw bedrijf bij het optimaliseren van uw website, zodat deze goed gevonden worden in zoekmachines.
- Optimalisatie van factoren op uw website: de structuur, inhoud en techniek op een website (meta-data)
- Maximalisatie van externe links (linkbuilding)
- Zoekwoordenonderzoek
- Concurrentie-analyse
- Copywriting en contentmarketing
- Optimalisatie van afbeeldingen
- SEO-tools
- …
Kortom uw partner voor SEO project management, SEO advies, SEO techniek en SEO copywriting.