Remarketing is een manier om contact te leggen met mensen die eerder interactie hebben gehad met uw website of mobiele app. Hiermee kunt u uw advertenties strategisch aan deze doelgroepen presenteren terwijl ze browsen op Google, Bing of Facebook, waardoor u uw naamsbekendheid vergroot of deze doelgroepen eraan herinnert een aankoop te doen. Remarketing is beschikbaar voor Google ads, Microsoft Advertising, Facebook ads, LinkedIn ads en meer.
Daarbij wordt remarketing en retargeting veelal door elkaar gebruikt, maar zijn zij in de basis hetzelfde.
Waarom remarketing?
Remarketing kan een strategisch onderdeel van uw advertentiebeleid vormen als u uw verkoopcijfers wilt stimuleren, het aantal registraties wilt verhogen of de bekendheid van uw merk wilt vergroten.
Instant bereik/goed getimede targeting
U kunt uw advertenties weergeven aan mensen die eerder interactie hebben gehad met uw bedrijf, op het moment dat ze ergens anders zoeken en waarbij de kans groter is dat ze een aankoop doen.
Gerichte advertenties
U kunt remarketinglijsten maken om te advertenties te targeten op specifieke gevallen. U kunt bijvoorbeeld een remarketinglijst maken die is getarget op mensen die iets hebben toegevoegd aan hun winkelwagentje, maar die geen transactie hebben voltooid.
Breed bereik
U kunt mensen bereiken die op uw remarketinglijsten staan terwijl ze op verschillende apparaten ruim twee miljoen websites bekijken en mobiele apps gebruiken.
Hoe werkt remarketing?
Hoe komt u nu aan die gegevens van uw websitebezoekers zodat u hen weer opnieuw kan benaderen? Dat doet u door aan de ene kant een cookie op te slaan en aan de andere kant via een remarketing code (tag). Door middel van die tag, die u in uw websitesysteem (CMS) verwerkt, kunt u lijsten maken waarin u bezoekers verzameld voor remarketing. Die lijsten kunt u met bepaalde criteria maken: op basis van bepaalde pagina’s, binnen bepaalde tijd enzovoort.
Hulp nodig? Ik help je graag met remarketing en online adverteren.