Facebook-advertenties kunnen zo eenvoudig of complex zijn als je wilt. Maak campagnes en voer deze uit via eenvoudige self-servicehulpmiddelen, en houd de prestaties bij via begrijpelijke rapporten. Meer dan twee miljard mensen maken maandelijks gebruik van Facebook. Het maakt dus niet uit welke doelgroep je wilt bereiken: je kunt deze mensen hier vinden.
Waarom Facebook ads?
Facebook-advertenties werken het beste wanneer je echt gefocust bent op wat je wilt bereiken. Via doelstellingen kun je je doelen voor campagnes of zelfs afzonderlijke advertenties verduidelijken.
Merkbekendheid
Vergroot de algemene bekendheid van je merk door advertenties te laten zien aan mensen waarvan de kans groter is dat ze hier aandacht aan zullen besteden.
Bereik
Toon advertenties aan het maximale aantal mensen in je doelgroep terwijl je binnen je budget blijft. Je kunt er ook voor kiezen uitsluitend mensen te bereiken die zich in de buurt van je bedrijfslocaties bevinden.
Appinstallaties
Genereer meer installaties van je app door meteen door te verwijzen naar de App Store en de Google Play Store. Je kunt er ook voor kiezen hoogwaardige gebruikers te targeten.
Verkeer
Zorg dat meer mensen je site, app of Messenger-gesprek bezoeken en vergroot de kans dat ze een waardevolle actie uitvoeren.
Leads genereren
Maak het geïnteresseerden makkelijker om meer informatie over je bedrijf te krijgen. Moedig ze aan zich te registreren voor meer informatie of om meer tijd in je app of op je website door te brengen.
Chatberichten
Moedig mensen aan tot meer interactie in Messenger. Onderhoud persoonlijke gesprekken om vragen te beantwoorden, leads te verzamelen en de verkoop te vergroten.
Betrokkenheid
Zorg dat meer mensen je pagina volgen of meer betrokkenheid tonen bij je berichten via opmerkingen, deelacties en vind-ik-leuks. Je kunt er ook voor kiezen om te optimaliseren voor meer reacties op evenementen of geclaimde aanbiedingen.
Videoweergaven
Toon je video’s aan mensen waarvan de kans het grootst is dat ze hierin geïnteresseerd zijn en de video’s helemaal bekijken.
Verschillende soorten advertenties via Facebook ads
1. Fotoadvertenties
Fotoadvertenties bieden een strakke, eenvoudige indeling waarin aantrekkelijke beelden en tekst kunnen worden uitgelicht. Geef via hoogwaardige afbeeldingen en illustraties aan wie je bent en wat je doet.
2. Videoadvertenties
Vertel je verhaal met beeld, geluid en beweging. Videoadvertenties kunnen verschillende lengtes en stijlen hebben, van korte advertenties in het overzicht die je onderweg kunt bekijken tot langere video’s die je vanuit je luie stoel bekijkt.
3. Stories
Stories bieden een aanpasbare ervaring op het volledige scherm waarmee je mensen kunt meenemen in je inhoud. Spreek hun interesses aan en inspireer ze om een actie uit te voeren op hun mobiele apparaat.
4. Messenger
Messenger-advertenties helpen mensen om in gesprek te komen met je bedrijf. Onderhoud persoonlijk contact met bestaande of potentiële klanten en voeg interactieve of automatische functies toe.
5. Carrousel
Met carrouseladvertenties kun je tot tien afbeeldingen of video’s laten zien in één advertentie, elk met een eigen link. Licht verschillende producten uit of vertel een merkverhaal dat op elke kaart verdergaat.
6. Diavoorstelling
Advertenties met diavoorstelling zijn op video’s lijkende advertenties met beweging, geluid en tekst. Via deze lichtgewicht clips kun je je verhaal perfect overbrengen op verschillende apparaten en via verschillende verbindingssnelheden.
7. Collectie
Via collectieadvertenties kunnen mensen ontdekken en bekijken wat je te bieden hebt, en een aankoop doen. Mensen kunnen op een advertentie tikken voor meer informatie over een specifiek product, en dat allemaal via een ervaring die snel wordt geladen.