Offline marketing

5 efficiënte offline marketingtools

Als u een eigen onderneming heeft, is het belangrijk dat potentiële klanten en partners weten dat uw bedrijf bestaat. Ook als u net start met uw firma is het verkrijgen van naamsbekendheid (visibiliteit) één van de eerste zaken om aan te werken. Mogelijk heeft u een beperkt marketingbudget, dit hoeft echter een succes op de markt niet in de weg te staan. Met de snelle groei van online marketingtools is het makkelijk om offline marketinginstrumenten te vergeten. Echter, offline tools zijn nog steeds belangrijk en mogen niet genegeerd worden.

Hierbij 5 aanraders van offline marketingtools om uw bedrijf te promoten:

1. Flyers

Het verspreiden van huis-aan-huis folders is een efficiënte manier om degene die niet altijd online zijn te bereiken. Ook kunt u de flyers bij lokale winkels neerleggen, zodat mensen er zelf één kunnen pakken om mee te nemen. U kunt folders makkelijk en snel bij een online printer in België als bijvoorbeeld Drukzo laten afdrukken, waar u zelf het ontwerp kunt aanleveren. Flyers en folders zijn erg handig om specifieke producten uit te lichten, ook kunt u hierin uw bedrijf voorstellen en uitleggen waarvoor mensen precies bij u terecht kunnen.

2. Visitekaartjes

Visitekaartjes blijven een populair middel om contactgegevens uit te wisselen. Zorg dat u altijd visitekaartjes bij de hand heeft, zodat u op een beurs, tijdens een netwerkborrel en ook op onverwachte momenten, bijvoorbeeld op het vliegtuig of babyborrel, uw kaartje kunt uitdelen. Netwerken gebeurt namelijk niet alleen tijdens speciale werkgerelateerde evenementen, maar is iets waar u altijd op voorbereid moet zijn. Door visitekaartjes weg te geven, kunnen mensen op een later moment in contact kunnen komen met uw onderneming.

3. Gepersonaliseerd drukwerk

Een sterk manier om uw merk bekend te maken is door het gebruik van gepersonaliseerd kantoordrukwerk zoals briefpapier en enveloppen. Dit zorgt voor een professionele uitstraling van uw bedrijf en mensen zien gelijk de bedrijfsnaam als ze post ontvangen. Daarnaast kunt u buiten uw kantoorpand bijvoorbeeld een reclamebord, een vlag of een gevelbanier plaatsen, zodat mensen zien dat uw bedrijf daar gevestigd is. Zo creëert u een krachtige visibiliteit.

4. Sponsoring lokaal evenement

Lokale evenementen zijn vaak op zoek naar donaties voor een evenement of prijzen om weg te geven. Neem contact op met organisatoren of praat met scholen om te kijken of zij prijzen nodig hebben. U kunt als bedrijf bijvoorbeeld een kortingsbon voor uw diensten schenken of een pakket met producten samenstellen. Dit is een techniek om met een minimale uitgave mensen uw merk te laten kennen.

5. Relatiegeschenken met uw bedrijfsnaam

Mensen vinden het altijd leuk om een cadeautje te ontvangen. Maak speciale relatiegeschenken om weg te delen met uw bedrijfsnaam of bedrijfsgegevens erop. Op deze manier zorgt u niet alleen voor een grotere bekendheid van uw merk, ook zullen mensen op een later moment nog eens aan uw organisatie denken. U hoeft niet gelijk groot te denken, iets kleins als een balpen, snoepjes of een usb-stick kunnen al voldoende zijn om mensen een glimlach te bezorgen.

In deze digitale tijd is het zeker aan te raden om ook offline marketingtools in te zetten om uw bedrijf te promoten. Maak een keuze uit het brede aanbod en ga aan de slag om uw organisatie op de kaart te zetten. Een gebalanceerde mix van online en offline marketing is altijd de beste keuze.

Ik kan uw bedrijf verder adviseren over de perfecte mix tussen online en offline marketing.

Neem contact

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *